דירוג משתמש: / 2
גרועהכי טוב 

רכז יקר!

אני פונה אליך כרכזת אל רכז/ת, מתוך רצון עז ליצור שינוי בהוראת המתמטיקה בארץ.

אני פועלת כבר מספר שנים, כדי להשפיע על דרכי ההוראה בארץ, ואשמח שנפעל ביחד ליצירת השינוי הכל כך נחוץ!

 בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך של ירידה במוטיבציה של התלמידים ובהשקעתם בלימודים,

ומן הצד השני אנו עדים לעלית מדרגה ברמה של השאלות בבחינות הבגרות, ובכמות החומר בכל שאלון.

בהמשך לכך, אנו עדים לירידה גדלה והולכת בהצלחה בבחינות הבגרות.

 

אנו המורים נמצאים בין הפטיש לסדן...

כולנו בחרנו במקצוע מתוך אהבה להוראה, לחינוך ולמתמטיקה...

כולנו מאוד מעוניינים להצליח! אך מצד אחד התלמידים לא משקיעים בלמידה... ומן הצד השני כמות החומר ורמת השאלות בבחינה עולה כך שרמת ההצלחה יורדת.

אין לנו כלים להשפיע על התלמידים – שיתחילו ללמוד וגם אי אפשר להשפיע על כמות החומר והרמה.

נראה לי שהגענו לתחתית ולשפל כל כך קשה ומעיק ואנו חייבים לעשות משהו.. אי אפשר לתת למצב זה להימשך.. כי מכאן רק יורדים ויורדים.

 אך מאיתנו דורשים "הצלחה"!! אך נמצאים במבוי סתום, ומחכים לשינוי..

 במצב כזה חייבים לחפש דרכים יצירתיות, להיות פתוחים ולנסות דרכים חדשות.

 אם לא ננסה, איך נצליח לעשות שינוי ומהפך?!

 

בתקופה כל כך קשה של מצב המתמטיקה בארץ, אין מנוס מההתגייסות כוללת שלנו, רכזי המתמטיקה, ליצירת מהפך בבית הספר שלנו!!

אני מציעה שנפעל ביחד ליצירת מהפך בלימודי המתמטיקה, בבית הספר בנושאים הבאים:

1. מהפך ביחס, בהשקעה ומוטיבציה ללימודי המתמטיקה, אצל כלל תלמידי בית הספר.

2. שיפור משמעותי בממוצע הציונים הבית ספרי.

3. העלאת אחוז תלמידי 4 יחידות בבית הספר.

4. מהפך בחטיבות הביניים: מהפך במוטיבציה, ברצינות הלמידה, בידע הנרכש ובהישגים.

5. הפיכת צוות הוראת המתמטיקה – לצוות מרוצה, נהנה ומצליח בעבודתו,

ואת אוכלוסיית התלמידים – לתלמידים מרוצים, נהנים ומצליחים בלימודיהם

אני מציעה לכם שנתגייס כולנו לשינוי בהוראת המתמטיקה בבתי הספר!   במספר מישורים:

1. מהפך בדרכי ההוראה – מעבר לשיטה הוויזואלית!

פיתוח החשיבה בדרך שהופכת את הלמידה להנאה!!

 

2. מהפך בחטיבת הביניים בעיקר בבתי הספר הכוללים גם את כיתה ט'!!

מיון ל-3 או 4-5 יחידות לימוד בתחילת כיתה ט',

ולמידה ממוקדת של כל הקבצה בהתאם למסלול המתאים.

עבור תלמידי 3 יח"ל – לימוד היחידה הראשונה, (שאלון 01), בכיתה ט' –

למידה בשיטה הוויזואלית הממוקדת להצלחה תוך הנאה.

3. מהפך אירגוני – תוך שיתוף פעולה ועבודה משותפת עם מנהל בית הספר וצוות המורים:

המהפך האירגוני כולל:

א.     מיון לקראת כיתות ט' ולא לקראת כיתה י', כאשר בבתי ספר הכוללים חטיבת ביניים, התלמידים יודעים החל מכיתה ז', כי המיון נערך בסוף כיתה ח' ועליהם להצליח ולהתנהג בהתאם ז', ח' וכי הם לא יקבלו הזדמנות נוספת "להתחיל ללמוד" בכיתה ט' ועוד.

ב.      לימודים הממוקדים להצלחה תוך הנאה, ומתן אופק להצלחה, לכל תלמיד.

ג.       פתיחת הקבצה ייחודית ל "4 יחידות דרך 3 יחידות" – כבר בכיתה ט' לתלמידים החזקים של 3 יחידות או החלשים של 4 יחידות (תלמידים שהם בין 3 ל-4 יחידות). – יצירת הקבצה המעודדת את הקבוצה הנבחרת הזו. התלמידים בהקבצה זו מרגישים "כנבחרת" מושקעת ולא כנפלטי 4 יח"ל.

(דבר זה גם מונע לחץ של ההורים של מסיימי כיתות ט', כדי להעביר את בנם או ביתם להקבצה גבוהה יותר.)

ד.      ביטול האפשרות ללמוד שאלון 02 עבור תלמידים שנכשלו ב- 01, או ביטול האפשרות ללמוד שאלון 004, לתלמידים שנכשלו ב-003 וכו'. כמובן שהתלמידים (וגם הוריהם) צריכים לדעת זאת כבר בתחילת השנה.

 

תלמידים נכשלים אלה זקוקים לטיפול מיוחד, ולחזרה על השאלון בו נכשלו, כי אחרת הם בוודאי יכשלו גם בשאלון הבא, תוך כדי כך שיפריעו ויגמרו לחוסר מוטיבציה לחבריהם בכתה.

 

אשמח אם תפנה אלי טלפונית ונדון ביחד בנושא "מהפך לימודי המתמטיקה" בבית ספרך.

כמו כן אשמח שתשתתף בפגישות שלנו ב"קבוצת רכזי המתמטיקה – למהפך".

 

אני מוכנה לשקול ביקור בבית ספרך, פגישה עם מנהל בית הספר או עם צוות המורים שלך,

בנושא השינוי האירגוני או

בנושא שינוי דרכי ההוראה –מעבר לשיטה הוויזואלית (פיתוח החשיבה הוויזואלית תוך הנאה והצלחה).

 

בואו נפעל כולנו לשינוי ולמהפך במצב המתמטיקה בארץ!

פנינה הוד – גלבוע     טל. 02-5330197

ו"קבוצת הרכזים - למהפך"

 

לתשומת לבך:

אני מודעת לכך שחלק מהמורים טוענים שהם עושים שימוש בעקרונות השיטה הוויזואלית ללא החוברות, אך איך התלמיד יכול ללמוד בשיטה הוויזואלית אם אינו "רואה" את החומר המוצג וויזואלית?

אי אפשר ללמוד בשיטה הוויזואלית כאשר אין בידי התלמידים את חוברות המתמטיקה המיועדות לפיתוח החשיבה הוויזואלית במתמטיקה.

פיתוח החשיבה הוויזואלית מתבצע Bild in, תוך כדי החומר הנלמד בשיטה הוויזואלית בחוברת, והתלמידים מפספסים את כל השיטה אם אינם "רואים" את הנושאים המוגשים למען פיתוח החשיבה הוויזואלית!!!

כאשר החוברת נמצאת רק בידי המורה, הרי המורה "מפתח" את החשיבה הוויזואלית ולא התלמיד.